طراحی داخلی ساختمان های تجاریمبلمان اداری

انواع میز کار اداری را بهتر بشناسیم

میز، یکی از مهمترین اجزای مبلمان اداری است. یک میز با طراحی خوب و متناسب با فضا، می‌تواند هویت آن فضا را تعریف کند. انواع میز مدیریت متناسب با دکوراسیون و نیاز مخاطبان در بازار ایران موجود است که با شناخت آن می‌توانید خریدی امن را تجربه کنید.

هنگام خرید وسایل اتاق کار، گزینه‌هایی که برای خرید میز با آن‌ها روبرو می‌شوید بیشمار است. دسته‌بندی میز اداری نیز طیف گسترده‌ای از مدل‌ها را در برمی‌گیرد. طیفی که از مدل‌های چوبی کلاسیک تا طرح‌های فولادی، شیشه‌ای یا ترکیبی را شامل می‌شود.

بنابراین، برای انتخاب میز اداری مناسب، باید ارزیابی کاملی از گزینه‌های پیش رو داشته باشیم. در ادامه مطلب میخواهیم شما را با انواع میز کار اداری آشنا کنیم تا به هنگام نیاز، بهترین انتخاب را داشته باشید.

آیا انواع میز اداری را می‌شناسید؟

میزهای اداری در انواع متنوعی طبقه‌بندی می‌شوند. از نمونه‌های کوچک و مینیمالیستی تا میزهای اداری و بزرگ در این طبقه‌بندی گنجانده می‌شوند و با وجود قرارگیری در یک خانواده، کاربری‌های متفاوتی دارند.

میز، محل زندگی رایانه شماست. جایی است که اسناد خود را در کشوها یا کمد جانبی‌اش حداقل برای چند ساعت یا چند روز بایگانی می‌کنید. جلسه‌های کاری را پیرامون آن تشکیل می‌دهید و حتی ممکن است گاهی اوقات پشت آن استراحت کوتاهی داشته باشید. در ادامه با انواع میز اداری آشنا خواهید شد.

میز مدیریتی

میز مدیریت که یکی از مهم‌ترین انواع میز کار اداری در هر دفتری به حساب می‌آید، نقطه عطف در محیط کار شما است. نمونه‌های مختلفی از انواع میز مدیریت مثل یک میز چوبی حکاکی ‌شده با حجم زیادی از کشوها و کمد، یا یک صفحه ام دی اف مدرن بر روی پایه‌های ظریف پروفیلی با ابعادی وسیع، تنها نمونه کوچکی از انواع میز مدیریتی است.

میز مدیریت با سبک های متفاوتی طراحی و تولید می‌شود که از میان معروفترین آنها باید به میز مدیریت مدرن و کلاسیک اشاره کنیم. آنچه در هنگام خرید میز مدیریت اهمیت بسزایی دارد، توجه به همخوانی طراحی و متریال مصرفی با هویت برند شما است؛ چرا که قطعا میز مدیریت، مورد توجه مهمانان مدیر مجموعه شما است.

از دست ندهید
اهمیت نورپردازی دفتر کار چیست؟ + بررسی اصول نورپردازی در طراحی دفتر کار

پیشنهاد می‌شود از میز مدیریت، به همراه میزهای جانبی استفاده کنید. مثلا میز ساید مدیریت یا میز جانبی سطح بیشتری را در اختیار کاربر می‌گذارد و زیر آن محل مناسبی برای قراردادن لوازم شخصی است. همچنین باید به میز کنفرانس الحاقی اشاره کنیم که به میز مدیریت متصل می‌شود و نقش مکمل را ایفا می‌کند. این میز برای برگزاری جلسات داخلی با تعداد حاضرین 3 یا نهایتا 5 نفر کاربرد دارد.

کردنزای مدیریتی، نوع دیگری از میز مدیریت است که در اتاق مدیر شاهد آن هستید. این میز یک بوفه کوتاه است که در آن، وسایل مختلف مانند زونکن یا وسایل پذیرایی قرار می‌گیرد.

میز کارشناسی

میزهای کارشناسی یکی دیگر از انواع میز کار اداری است. این نوع میز از میزهای مدیریت کوچک‌تر هستند و معمولا بین 120 تا 160 سانتیمتر طول را برای آنها در نظر می‌گیرند. این طراحی برای قرار گرفتن یک لپ‌تاپ یا یک کامپیوتر رومیزی به منظور انجام کارهای اداری روزمره مناسب است.

در سال های اخیر بیشتر میزهای کارشناسی ظاهری مینیمال به خود گرفته‌اند و و تقریبا در هر فضای کاری، چند تایی از آنها دیده می‌شود. دوام این میزها بسیار مهم است چرا که برای ساعات بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل قرارگیری در محیط عمومی، بیشتر در معرض آسیب هستند.

میز کارمندی

میز کارمندی هم در محیط اداری و هم خانگی مورد استفاده است. البته در خانه به آن میز تحریر گفته می‌شود. میز کارمندی یک از انواع میز کار اداری جمع و جور و پرکاربرد است که طول آن بیشتر از 120 سانتیمتر نیست. جمع و جور بودن انواع میز کارمندی باعث می‌شود تا بتوان از آن‌ها را در هر فضایی استفاده کرد.

از دست ندهید
صندلی استاندارد چگونه باید باشد؟ + معرفی معیارهای اصلی در خرید صندلی اداری

میز کنفرانس

در ذهن بسیاری از افراد، محیط کار با تصویر یک جلسه پرهیاهو نقش بسته است. چه بخواهیم چه نخواهیم جلسه عنصر جدانشدنی دفاتر کار است، پس میز کنفرانس هم عنصر جدانشدنی مبلمان اداری خواهد بود.

مهم است که بدانید میز کنفرانس را برای چند نفر باید انتخاب کنید. چون معمولا میزهای کنفرانس بزرگ هستند و بنابراین جابجایی آنها دشوار است. بنابراین به دقت بیشتری برای خرید میز کنفرانس با ابعادی بیشتر از 180 سانتی‌متر نیاز دارید.  میزهای کنفرانس با ارتفاع استاندارد 70 الی 75 سانتی‌متر و با عرض 120 الی 180 سانتی‌متر ساخته می‌شوند.

برخی از انواع میز کار اداری کنفرانس دارای صفحه و پایه‌های مجزا از هم هستند تا جابجایی راحت‌تری داشته باشند. برخی از میزهای کنفرانس نیز مجهز به تجهیزات مختلف الکترونیکی مثل پریز برق و پورت HDMI هستند تا در هنگام جلسه، نگرانی از بابت اتصال به برق یا ویدئو پروژکتور نداشته باشیم.

میزهای کنفرانس بزرگ برای سالن‌های اجتماعات و همایش‌ها به صورت سفارشی تولید می‌شوند و مجهز به میکروفن و بلندگو هستند.

میز کارگروهی

امروزه مدرنیته شدن محیط‌های کاری بر نوع طراحی مبلمان اداری هم تاثیرات زیادی گذاشته است. یکی از این تاثیرات، فراگیر شدن استفاده از میزهای کارگروهی می‌باشد.

عموما میزهای کارگروهی فضای لازم برای استفاده 2 الی 6 نفر را فراهم می‌آورد و این برای دفاتر کاری که متراژ کمی در اختیار دارند یک گزینه عالی است.

از دست ندهید
آیا مبل ال برای خانه شما مناسب است؟ | چیدمان مبل ال در خانه های کوچک

میزهای کارگروهی مدرن به تجهیزاتی مانند پریز برق و پورت USB مجهز هستند تا وضعیت سیم‌های اطراف میز بهتر کنترل شود.

میز جلومبلی

میزهای جلومبلی که عموما در اتاق انتظار و مدیریت استفاده می‌شوند، به هویت برند مجموعه شما گره خورده است. از خاطر نبرید که همانطور که از اسمش پیداست، میز جلومبلی تابعی از مبل است. پس اول مبل را بخرید سپس متناسب با طراحی، ظرفیت و ابعاد آن دست به انتخاب میز جلومبلی بزنید.

کانتر پذیرش ( میز منشی )

میز منشی که امروزه با نام کانتر پذیرش نیز شناخته می‌شود، انتخاب شما برای پذیرایی از مهمانان در بدو ورود به دفتر کار است. کانترهای پذیرش گزینه‌های خوبی برای اجرای سفارشی هستند تا در همان اولین نگاه، چشم جستجوگر مهمانان را به سوی خود جلب نمایند.

بهترین میز کار اداری چه ویژگی‌هایی دارد؟

مهم نیست که میز کار شما از نوع مدیریتی، کارشناسی، کارمندی یا میز کارگروهی باشد. شما باید مطمئن شوید که میز شما دارای ویژگی‌های ضروری است.

در ادامه به ویژگی‌های مهم انواع میز کار اداری خواهیم پرداخت:

  • ارتفاع صحیح: ارتفاع میز باید با توجه به ارتفاع آرنج شما تنظیم شود. ارتفاع میز معمولی 70 الی 75 سانتی‌متر است. برای تعیین اینکه کدام میز کاربرای شما مناسب است، روی صندلی خود بنشینید. آرنج‌ها را باید در کنار خود قرار دهید. ارتفاع صندلی باید طوری تنظیم شود که پاهای شما صاف روی زمین و ران‌ها در امتداد با زمین باشند. فرد دیگری باید فاصله عمودی از زمین تا آرنج شما را اندازه بگیرد. با این تفاسیر این ارتفاع برای یک میز کار اداری خوشایند است.
  • لبه جلو گرد: لبه جلویی گرد و صاف برای جلوگیری از فشار تماس بر روی مچ و ساعد در هنگام تایپ کردن، بهترین گزینه است. پس از انتخاب میزی با لبه های تیز خودداری کنید.
  • بادوام و مستحکم: کمتر کسی را می‌شناسیم که میز کار خود را هر سال عوض کند. پس یک میز کار اداری، همراه چند ساله شما خواهد بود. یک میز خوب با هر طرح و قابلیتی، ابتدا یک میز بادوام و مستحکم است.
  • برخورداری از گارانتی و خدمات پس از فروش: شاید پایه میز شما بشکند، شاید صفحه آن خش بیفتد یا شاید اتصالات میز فرسوده شوند. شما زمانی می‌توانید با خیالی آسوده خرید کنید که فروشنده به شما گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه دهد. پس به غیر از خود میز، تعهدات سازنده را نیز در نظر بگیرید.
از دست ندهید
نکاتی که باید درباره پادری آلومینیومی بدانید

نکات لازم برای خرید میز اداری مناسب

انواع میز کار اداری از متریال‌های مختلفی ساخته شده‌اند. با شناخت هر متریال، خرید بهتری را تجربه خواهید کرد.

  • میز ام دی اف با روکش PVC: میزهایی از جنس ام دی اف برای دفاتر پر‌کار ایدئال هستند، چرا که روی روکش PVC به راحتی خراشیده نمی‌شود و تمیز نگه داشتن آن آسان‌ است. همچنین خرید میز ام دی اف مقرون به صرفه‌تر است.
  • میز اداری با روکش چوب: سطح چوب، ظاهری بسیار چشم‌نواز ارائه می‌دهد. میزهای روکش چوب، دارای پایه‌ای شبیه به مبلمان لمینت (مانند تخته خرده چوب) هستند. تمیز کردن و نگهداری از میزهای روکش‌ چوب نسبت به ام دی اف دشوارتر است. اما این میزها از دوام بیشتری برخوردار هستند.
  • میز فلزی: در بازار ایران شما می‌توانید میز تمام فلزی پیدا کنید اما بیشتر آنها دارای یک رویه‌ چوبی یا شیشه‌ای هستند. میزهای فلزی معمولا از فولاد ساخته می‌شوند و ممکن است روکشی از جنس کروم یا پوشش الکترواستاتیک داشته باشند. بدیهی است که این میزها از دوام بالاتری برخوردار هستند.
  • میز شیشه‌ای: میزهای شیشه‌ای معمولا از شیشه ضخیم سکوریت برای جلوگیری از خردشدن در تولید و با یک چارچوب از جنس فلز تکمیل می‌شوند. توجه داشته باشید که میز شیشه‌ای به راحتی کثیف می‌شود اما تمیز کردن آن‌ها بسیار آسان است.
از دست ندهید
پارتیشن شیشه ای اداری | پارتیشن شیشه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

میز و صندلی اداری خوب از کجا بخریم؟

هر شرکت و مجموعه‌ای، با توجه به هویت برند خود از یک سبک خاصی در طراحی بهره می‌گیرد. بنابراین اگر به دنبال انواع میز کار اداری متناسب با حال و هوای شرکت هستید که علاوه بر زیبایی، تکمیل کننده دکوراسیون اداری شما باشد، پیشنهاد ما به شما برند الوند می‌باشد.

اما نکته مهم، امکان تهیه انواع و اقسام میز از یک مرجع مطمئن است.

شرکت مبلمان اداری الوند با بیش از 50 سال فعالیت در حوزه دکوراسیون اداری، تولیدکننده مستقیم انواع میز اداری است. پس تفاوتی نمی‌کند که به دنبال چه سبک و چه جنس از میز اداری هستید؛ الوند پاسخ شما را به خوبی می‌دهد و رضایت شما را تمام و کمال جلب می‌کند. برای آشنایی بیشتر با محصولات انواع میز اداری مانند میز مدیریتی، میز کنفرانس، میز کارمندی یا کارشناسی، میز کانتر و… همین حالا به سایت الوند به نشانی اینترنتی alvandworkstyle.com مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا