طراحی داخلی ساختمان های تجاریمبلمان اداری

اصول چیدمان مبل در محیط اداری

1.72KViews

اصول چیدمان مبل در محیط اداری قوانین خاص خود را دارد که اگر با آن آشنا باشید راحت تر و زیباتر دکور داخلی اداره را طراحی می کنید. نحوه طراحی دکوراسیون اداری بسیار اهمیت دارد، از همین رو در این مقاله به شما خواهیم گفت “اصول چیدمان مبل در محیط اداری” چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

اهمیت چیدمان مبل در محیط اداری

از آنجایی که محیط اداری هر ساله مطابق با تکنولوژی روز دنیا تغییرات قابل توجهی داشته است، اصول چیدمان مبل نیز هر ساله ممکن است دستخوش یک سری تغییرات قرار بگیرد. چنانچه فضای داخلی اداره نسبتاً کوچک باشد نیاز به رعایت یک سری ملاحظات دارد. در واقع برای بهبود فضای داخلی اداره در انتخاب نوع مبلمان باید بسیار دقت کرد. این روزها طراحان داخلی با نصب پارتیشن شیشه ای توانسته اند به بهترین شکل فضای محیط اداری را دیزاین کنند. چیدمان مبلمان در فضای اداره باید به طوری صورت بگیرد که اول از همه سلامت کارکنان حفظ شود و سپس تعامل بین کارمندان راحت باشد. علاوه بر این نحوه چیدمان مبلمان روی ارباب رجویان و تمام کسانی که به دلایل مختلف مثل بستن قرارداد کاری به اداره مراجعه می کنند، تاثیر زیادی دارد. چرا که بسیاری از جلسات تیمی ممکن است روی مبلمان برگزار گردد. در صورت استاندارد بودن طراحی چیدمان مبل ، کارکنان یا ارباب رجویان زود خسته نشده و راندمان کلی اداره بالا می رود. 

نکات انتخاب مبلمان اداری

نحوه خرید مبلمان اداری تاثیر زیادی روی روحیه و سلامت جسمی کارمندان اداره دارد. بنابراین بهتر است پیش از هر اقدامی از طراحان داخلی و سازندگان پارتیشن اداری مشاوره های لازم را دریافت کنید.  چرا که اینگونه افراد می دانند چه نوع مبلمانی برای فضای داخلی هر پارتیشن مناسب تر است. تصور کنید فضای داخلی اداره کوچک است و برای تفکیک محیط به پارتیشن های شیشه ای نیاز است. بنابراین برای چیدمان مبلمان باید از مبلمانی با دسته های باریک تر استفاده کرد تا حجم زیادی از اتاق گرفته نشود.

توجه به حیطه کاری اداره

برخی ادارات نحوه کارشان به گونه ای است که ارباب رجویان مدت طولانی روی مبل می نشینند. در چنین شرایطی علاوه بر جنس رویه مبل، ساختار آن و ارگونومیک بودن آن نیز اهمیت زیادی دارد. البته توجه داشته باشید که هر نوع مبلمان متناسب با شرایط فیزیکی هر فرد، عالی یا نامناسب محسوب می شود.

خرید از تولید کننده مبلمان

هنگامی که از تولید کننده اصلی مبلمان مد نظر خود را تهیه کنید در هزینه ها بسیار صرفه جویی خواهید کرد. علاوه بر این کامل به تولید کننده توضیح می دهید که چه نوع مبلمانی مد نظرتان است.

توجه به اندازه مبلمان

چنانچه فضای داخلی اداره محدود است، بسیار در انتخاب اندازه مبلمان دقت کنید. بهتر است مبلمانی با دسته های باریک و جمع و جور انتخاب کنید که به فضای کمتری برای چیدمان نیاز داشته باشند.

توجه به متریال و مواد اولیه ساخت مبلمان

بهتر است مبلمان با کیفیت تهیه کنید که سال های فعالیت از بین نروند و نیاز به خرید مجدد مبلمان نباشد. چنانچه از تولید کننده خرید می کنید، حتما در مورد متریال ساخت با تولید کننده صحبت کنید.

توجه به رنگ مبلمان

چنانچه برای تفکیک فضای اداره از پارتیشن شیشه ای تک جداره استفاده می کنید به رنگ مبلمان نیز توجه کنید. رنگ های تیره فضای داخلی را کوچکتر نشان می دهند. در صورتی که با استفاده از ترکیب رنگ های روشن می توانید فضای داخلی محیط را بزرگتر جلوه دهید. 

نکات طلایی در چیدمان مبل اداری

اگر با اصول چیدمان مبل در محیط اداری آشنا باشید، بهترین و زیباترین دکور داخلی را طراحی خواهید کرد. اگر به فروشگاه های اینترنتی فروش مبلمان مراجعه کنید، سبک های گوناگونی از مبلمان اداری را خواهید دید. شما باید بر اساس متراژ داخلی اداره و سبک کلی محیط چیدمان مبلمان را انجام دهید. برای اینکه بتوانید فضای داخلی اداره را به زیباترین شکل تفکیک کنید می توانید از درب شیشه ای نیز استفاده کنید.

توجه به فضای خالی برای رفت و آمد

در چیدمان مبلمان اداری حتما فضایی را برای رفت و آمد عموم خالی نگه دارید. در واقع مهم نیست فضای داخل اداره بزرگ است یا خیر. در هر صورت شما باید به اهمیت فضای خالی و ارتباط بهتر ارباب رجوع با کارمند توجه کنید.

توجه به وجود نور طبیعی در فضا

بهتر است محلی را برای چیدمان مبلمان انتخاب کنید که مطمئن هستید نور طبیعی وارد آن فضا می شود. از قرار دادن کمک های بلند جلوی پنجره جداً خودداری کنید  چرا که ورود نور طبیعی به محل کار موجب افزایش انرژی کارکنان می شود.

پوشاندن سیم های برق

همیشه در محل کار یک سری سیم های اضافی روی زمین قرار دارند که دیده شدنشان اصلا خوشایند نیست. بنابراین می توانید با چیدمان مبلمان در آن محل کاملاً سیم ها و کابل های زشت را بپوشانید.

ایجاد فضای دلنشین برای ارباب رجویان

بهتر است اتاق پذیرایی از مهمانان و محل چیدمان مبلمان به درب ورودی اداره نزدیک باشد. به نحوی که افراد با ورود به اداره احساس خوشایندی داشته باشند.

رابطه پارتیشن شیشه ای با چیدمان مبلمان اداری

اجرای پارتیشن شیشه ای در محیط اداری تاثیر زیادی روی زیبایی فضا و بالا رفتن راندمان کاری دارد. پارتیشن شیشه ای در واقع بسیار به تفکیک محیط و نورپردازی صحیح کمک می کند. نور طبیعی به راحتی از پارتیشن شیشه ای دو جداره عبور کرده و همیشه کل فضای اداره روشن است. مسلماً چیدمان مبلمان در یک محیط روشن و زیبا راحت تر است.

شما می توانید با توجه به تک جداره یا دوجداره بودن پارتیشن انتخابی محیط بهترین و مناسب ترین مبلمان را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که مبلمان از هر نقطه ای قابل نمایش هستند. پس باید در انتخاب مبلمان بسیار دقت کنید. شیشه شفاف است و ارباب رجوع از هر نقطه اداری فضای داخلی پارتیشن را مشاهده خواهد کرد. البته مدیر کسب و کار می تواند بنا بر نیاز خود شیشه را مات یا طرح دار انتخاب کند. به طوری که داخل اتاق واضح دیده نشود. در واقع انتخاب رنگ شیشه، طرح دار یا ساده بودن آن به عهده شما مشتری عزیز است.

نتیجه گیری

پارتیشن ساز مجموعه ای قوی در حوزه تولید و ساخت پارتیشن های اداری است. بنابراین برای چیدمان عالی مبلمان و همچنین تفکیک فضای داخلی محیط حتما از این مجموعه کمک بگیرید؛ چرا که ممکن است فضای کوچک و غیر قابل استفاده را به یک فضای مفید و قابل استفاده تبدیل کنند. اصول چیدمان مبل در محیط اداری به شما کمک کرده بهترین طراحی داخلی را در اداره اجرا کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

خروج از نسخه موبایل