مبلمان اداری

ضروری ترین وسایل رومیزی اداری (مخصوص مدیران حرفه‌ای)

کسانی که کارمند اداره‌ی خاصی هستند تا حدودی به اهمیت خرید این قبیل از وسایل برای محیط اداره‌ی خود پی‌برده‌اند. چراکه هرگونه نامرتبی و آشفتگی در ظاهر میز یک کارمند و یا حتی رئیس اداره، می‌تواند عملکرد کل سیستم را از نظر ارباب رجوع زیر سوال ببرد. پس وظیفه‌ی اصلی کارمندان و مسئول اداره چیدمان منظم و اصولی میز کارشان خواهد بود. به همین دلیل تولیدکنندگان محصولات اداری به تازگی یک ست کامل را طراحی کرده‌اند که با استفاده از آنها می‌توانید همیشه مرتب باشید. نام این وسیله‌ی کارآمد ست لوازم اداری رومیزی می‌باشد.

خرید این ابزار کارآمد به شما عزیزان این امکان را می‌دهد که تمامی وسایل مورد نیازتان همیشه در دسترس باشد و بدون به هم ریختگی وظایف محوله‌ی خود را به درستی انجام دهید. احتمالا برای شما هم پیش آمده که وقتی مشغول کار کردن هستید، متوجه می‌شوید که بسیاری از وسایل مورد نیازتان گم شده‌اند و مکان دقیق آنها را نمی‌دانید. به همین دلیل ممکن است توبیخ شوید و یا حتی کار خود را رسما از دست دهید. خرید این ست در اینجا به کار شما می‌آید و می‌توانید خیلی راحت به ابزار کارتان دست پیدا کنید.

ما در این مطلب قصد داریم که در مورد ست لوازم اداری رومیزی صحبت کنیم. ابزاری کارآمد که وجود آن در هر اداره‌ای الزامی و ضروری می‌باشد. شما عزیزان با دانستن یکسری نکات مهم و ضروری که هنگام خرید این ست باید مورد توجه قرار دهید، می‌توانید یک محصول باکیفیت و کاربردی را خریداری کنید که تا چند سالی می‌توانید از آن بهره ببرید. پس برای آگاهی از این نکات پیشنهاد ما به شما این است که مطلب پیش رو را مطالعه کنید.

وسایل روی میز اداری

این وسایل را هر شخصی در حین انجام کارهای اداری استفاده می کند حتی بیشتر این ابزارها، وسایل دیگری را که شما در حین کار کردن به آن ها نیاز دارید دسته بندی و سازماندهی می کنند و ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید لوازم التحریر اداری قصد داریم درباره ی انواع وسایل روی میز اداری و کاربرد آن ها با شما صحبت کنیم پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید چرا که نکات جالب و کاربردی را برای انتخاب بهتر شما بیان خواهیم کرد. وسایل روی میز ادارای ابزارهایی هستند که هر اداره ای به آن ها نیاز دارد و وجود آن ها برای هر اداره ای لازم می باشد.

از دست ندهید
انواع سبک مبلمان اداری | انتخاب بهترین مبلمان اداری

معرفی انواع وسایل روی میز اداری

این وسایل با توجه به کاربرد و نیاز شما متفاوت می باشند اما ساده ترین آن ها که اکثراً با آن ها آشنایی دارید و ممکن است در بین تمامی کارمندان مشترک باشند عبارتند از خودکار، مداد، ماژیک، تقویم یا روزشمار، دفترچه یادداشت، کاغذ، کاغذ سوراخ کن، منگنه، قیچی، خط کش، مداد پاک کن و… که همانطور که گفتیم ممکن است این ملزومات جزئی با توجه به نیاز شما کمتر و یا بیشتر شوند اما دیگر وسایل به شرح زیر می باشند.

ست لوازم اداری رومیزی شامل چه مواردی می شود؟

اگر شما نیز قصد دارید تا برای میز کار خود از ست لوازم اداری رومیزی استفاده نمایید، لازم است تا ابتدا مواردی که نیاز دارید را لیست نموده و سپس اقدام به خرید ست مد نظر نمایید. در نظر داشته باشید که ست ها دارای اقلام متفاوتی هستند و بر اساس تعداد و جنس این اقلام قیمت های مختلفی نیز دارند. به صورت کلی توصیه می شود تا حتما گزینه های زیر را برای خود خریداری نمایید تا در زمان کار دچار مشکل نشوید. (مزیت های پارتیشن چوبی برای محیط کاری شما)

جای برگه یادداشت

همانگونه که از نام این موارد می توان متوجه شد، شما قادر هستید تا کاغذهای خود را در آن قرار دهید. این مورد از ست لوازم اداری رومیزی در تمیز نگه داشتن میزها نقش بسزایی دارد. از همین رو توصیه می شود تا حتما یک مورد از آنها را بر روی خریداری نمایید. جای کاغذ یادداشت می تواند به صورت پلاستیکی یا چوبی باشد. توصیه می گردد تا جنس آن را مطابق با سایر المان هایی که بر روی میز قرار می گیرد همانند جای خودکار و مواردی از این قبیل انتخاب کنید تا همخوانی لازم را داشته باشد.

جامدادی رومیزی

این موارد از ست لوازم اداری رومیزی، می تواند انواع خودکارها، مدادها و لوازم التحریر را در خود جای دهد. این گزینه ها گاها به صورت ایستاده و گاها نیز به صورت افقی می باشند. معمولا جامدادی ها در تمام ست ها وجود دارند زیرا وجود آنها بر روی میزها الزامی است. برخی از جامدادی ها تنها تعداد انگشت شماری خودکار یا مداد را در خود جای می دهند و برخی دیگر می توانند تعداد بیشمار خودکار را جای دهند. لذا باید به میزان فعالیت و فضای مورد نیاز خود دقت داشته باشید تا گزینه مناسب را خریداری نمایید.

از دست ندهید
انواع پارتیشن‌ بندی را بشناسید + معایب و مزایای آن

منگنه و انواع منگنه کش

طبیعتا در هر اداره ای نیاز دارید تا یک سری کاغذها را به یکدیگر متصل نموده و بایگانی نمایید. برای این موارد اغلب از منگنه استفاده می شود. از همین رو می توانید بر اساس میزان برگه ها و ضخامت آنها منگنه مناسبی را برای خود خریداری نمایید. البته باید در نظر داشته باشید که تفاوت بین منگنه ها به خاطر بلندی سوزن آنان می باشد. در مقابل در بین اقلام ست لوازم اداری رومیزی، خرید منگنه کش نیز مهم است زیرا می توانید منگنه های اشتباه را باز نموده بدون اینکه کاغذها آسیب ببینند. منگنه کش ها کوچک بوده و فضای زیادی نیاز ندارند.

جای کارت ویزیت

یک شرکت خوب و با نظم قطعا دارای کارت ویزیت است. از همین رو نیاز است تا شما در ست لوازم اداری رومیزی به دنبال جای کارت مناسب باشید که کارت ها را در خود جای دهد. البته توجه به این موضوع الزامی می باشد که جای کارت ها می بایست شیک باشند زیرا کارت ها بیانگر هویت یک اداره هستند. البته توجه نمایید چون این موارد بر روی میز قرار می گیرند لذا باید با سایر موارد و المان ها همرنگ باشند. از همین رو در انتخاب این مورد باید دقت نمایید.

گیره نگهدارنده کاغذ

قطعا یکی از موارد پرکاربرد در بین ست لوازم اداری رومیزی، نگهدارنده های گیره هستند. در برخی موارد نیاز است تا شما بدون اینکه کاغذها را سوراخ نمایید، آنها را به یکدیگر متصل نمایید تا گم نشوند. در این موارد باید از گیره استفاده نمایید. گیره ها خود در سایزها و اندازه های متفاوتی ارائه می شوند. به همین دلیل برای اینکه آنها گم نشوند، لازم است تا یک نگهدارنده مناسب نیز برای آنها تهیه نمایید. نگهدارنده ها دارای رنگ های متفاوتی هستند که می توانید مطابق با سلیقه خود و همانند سایر المان ها خریداری نمایید. (راهنما خرید مبلمان اداری)

پایه تقویم رومیزی و کازیه

قطعا شما نیز بر روی میزها کازیه های چند طبقه را مشاهده نموده اید که باعث نظم بخشیدن به وسایل روی میز می شوند. این موارد در بین ست لوازم اداری رومیزی جزء پرکاربردترین موارد می باشند. از همین رو توصیه می شود تا حتما بر اساس تعداد کاغذها و وسایل خود از گزینه مناسب استفاده نمایید. این موارد می توانند به صورت کشویی باشند که کار کردن با آنها بسیار آسان باشد. از سوی دیگر برای انجام کارهای اداری شما به سک تقویم و پایه نگهدارنده آن نیاز دارید. توصیه می شود تا پایه را هم رنگ با سایر المان های موجود بر روی میز خریداری نمایید.

پایه چسب و پانچ

تعداد اقلام موجود در ست لوازم اداری رومیزی بسیار زیاد هستند. از دیگر مواردی که تهیه آنها الزامی می باشد، پایه چسب و پانچ است.به کمک پایه چسب می توانید به راحتی چسب ها را بریده و استفاده نمایید. پایه ها در اندازه ها و جنس های مختلف وجود دارند. برای خرید توصیه می شود، گزینه هایی را انتخاب نمایید که تیغه تیزی دارند. پانچ نیز می تواند بسیار کاربردی باشد. عموما برای بایگانی نمودن طولانی مدت اسناد، لازم است تا آنها را به کمک پانچ سوراخ نمایید و در پرونده ها قرار دهید. از همین رو توصیه می شود از پانچ مناسب در دفتر کار خود بهره ببرید.

از دست ندهید
راهنمای خرید بهترین میز و عسلی

ست رومیزی دوتکه ای یا استند لوازم تحریر

این ست ها با توجه به نیاز مخاطب و سلیقه ای که دارد می توانند وسایل مختلفی را در خود جای دهند مثلاً برخی افراد از یک قسمت آن برای جای موبایل استفاده کرده و برخی دیگر کاغذ یادداشت را در ان قسمت می گذارند اما این ست می تواند شامل جا خودکاری و… باشد. این ست ها برای اشخاصی مناسب هستند که دوست دارند از فضای میز خود نهایت استفاده را داشته باشند و یا از وسایل اندکی بر روی میز اداری خود استفاده می کنند.

ست رومیزی چند تکه با قیمت ارزان و قسمت بندی جدا

ست هایی هستند که طول آن ها نسبت به عرض بزرگتر می باشد و دارای چندین بخش می باشند و وسایل روی میز زیادی را در خود جا می دهند و بیشتر مناسب کسانی هستند که میزکار آن ها کوچک بوده و برای نگه داری وسایل روی میز اداری محدودیت دارند و یا دارای میز بزرگی می باشند اما به فضای باز بیشتری برای کار نیاز دارند.

ست های رومیزی مدیریتی و کلی

این پکیج ها دارای تمام لوازم اداری و انواع رومیزی ها می باشند که شما با تهیه آن ها می توانید تمامی وسایل روی میز اداری را به صورت منظم و هماهنگ تهیه کنید که این موجب می شود چیدمانی شیک و منحصر به فردی بر روی میز شما به وجود بیاید. جنس این نوع ست ها اکثراً از چوب یا چرم می باشد و این ست ها را بیشتر برای اتاق مدیریت و یا اتاق هایی که جلسات در آن ها برگذار می شود تهیه می کنند.

انواع کازیه های اداری

ممکن است شما در محل کار خود باید با کاغذها و یا اسناد مهمی روبرو باشید برای محافظت، ساماندهی این کاغذها، دسترسی سریع و راحت به کازینه نیاز دارید که در اندازه ها، طرح ها و شکل های مختلفی در بازار موجود می باشند شما حتی با توجه به نیاز خود می توانید کازینه ی یک یا چند طبقه را خریداری کنید.

از دست ندهید
اصول چیدمان مبل در محیط اداری

زیردسته های اداری یا همان تخته شاسی

از دیگر وسایل روی میز اداری می توان به تخته شاسی اشاره کرد که برای دانشجو ها و کارمندها مناسب می باشد. این وسیله را بیشتر دانشجویان و کارمندان تهیه می کنند چرا که حمل خودکار، برگه، اسناد و دیگر وسایل را برای آن ها بسیار راحت می کند و برای شرکت در کلاس ها و سمینارها بسیار مناسب می باشد.

انواع پا تقویمی ها

جا تقویمی یا جای روزشمار همانطور که از اسمش پیداست وسیله ای می باشد که شما تقویم اداری خود را در ان می گذارید تا نسبت به کارها و برنامه های روزانه ی خود دقت کافی را داشته باشید.

پا تقویمی ها در جنس های مختلف مثل کریستال، چوب، پلاستیک و… به بازار عرضه می شوند همچنین مدل های مختلفی نیز دارند که با توجه به نیاز خود می توانید نسبت به تهیه آن ها اقدام کنید.

فایل های رومیزی کشویی

برای اشخاصی که وسایل روی میز اداری فراوانی دارند پیشنهاد می شود که فایل های کشویی را که بر روی میز کار قرار می گیرند تهیه کنند. فضای ذخیره سازی این وسیله بسیار زیاد می باشد با اینکه جای کمی را بر روی میز اشغال می کند. اگر قصد نگهداری صحیح و مناسب از مدارک و وسایل خود را دارید و می خواهید علاوه بر نگهداری به ان ها دسترسی سریع نیز داشته باشید بهتر است از این فایل ها استفاده کنید.

وسایل روی میز اداری به نظر اکثر افراد کم اهمیت هستند اما با نبود این وسایل بر روی میز اداری ساماندهی کردن و نظم بخشیدن به کار بسیار سخت می باشد از دیگر ویژگی های این وسایل می توان به موارد زیر اشاره کرد. این تجهیزات در روحیه دادن به کارمندان، ایجاد نظر مثبت مراجعه کنندگان به ان اداره نسبت به منظم بودن، شیک شدن میز و… بسیار مهم می باشند.

از دست ندهید
بهترین کفپوش سالن بدنسازی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ + معرفی انواع گوناگون کفپوش های ورزشی

شما می توانید وسایل اداری که بر روی میز کار قرار می گیرند را به صورت حضوری و یا اینترنتی تهیه کنید که ما به شما خرید اینترنتی را توصیه می کنیم زیرا موجب صرفه جویی در وقت و حتی هزینه می شود و دارای مزایای بسیار زیاد دیگری از جمله مقایسه محصولات با یکدیگر از دیدگاه های مختلف، بهره مندی از تخفیفات دوره ای و… می باشد.

خرید ست لوازم اداری رومیزی چه مزیت‌هایی دارد؟

  • مرتب بودن میز کار، کلاس کاری شما را بالا می‌برد.
  • احترام به ارباب رجوع.
  • دسترسی راحت به وسایل مورد نیاز.
  • منظم بودن برگه‌ها و پرونده‌ها.
  • زیبایی میز کار.
  • شخصیت خود را بالا می برید.
  • اهمیت شرکت یا اداره را نشان خواهید داد.
  • کارتان را با دقت و سرعت بیشتری انجام می‌دهید.
  • صرفه‌جویی در زمان.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید ست لوازم اداری رومیزی باید به آنها توجه نمود:

  • اولین شرط توجه به قیمت آن است. عواملی چون جنس، کیفیت، مدل و… بر روی قیمت این وسیله اثرگذار هستند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و سلیقه‌ی خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام کنید.
  • حتما به جنس به کار رفته در ساخت این ست‌ها توجه داشته باشید. جنس چوبی معمولا در اتاق مدیران و معاونان مورد استفاده قرار می‌گیرد و جنس پلاستیک فشرده هم غالبا برای کارمندانی که با ارباب رجوع زیاد سر و کار دارند، طراحی شده است.
  • عزیزان حتما دقت داشته باشید که به دنبال خرید ست لوازم اداری حجیم و بزرگ نباشید، چون فضای زیادی از میز کار را اشغال می‌کند و جایی برای قرار دادن مدارک ارباب رجوع وجود نخواهد داشت.
  • به رنگ این ست هم توجه کنید، چون این وسایل باعث زیبایی محل کار شما می‌شود، پس سعی کنید رنگی را انتخاب نمایید که با رنگ میز کارتان در تناسب باشد.
  • به این نکته دقت کنید که ست انتخابی‌تان همه‌ی آیتم‌هایی که در بالا گفته شده را دارا باشد تا با قرار دادن وسیله‌ای خاص به مشکل برنخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا